חוגגים יום הולדת ארבע למתחם הקטר 70414 - כיוונים

חוגגים יום הולדת ארבע למתחם הקטר 70414


בתחנה בבאר-שבע עמד קטר', כך שר אריק לביא ב"שיר הקטר" המיתולוגי אודות קטר ישן ומיושן, הלא הוא קטר 70414. עשרות שנים לאחר מכן, במועד 14.12.2014, זכה שירו לעדנה מחודשת מכיוון לא צפוי: מתחם יוצא דופן ביופיו בעיר באר-שבע הנושא את שמו- מתחם הקטר 70414. בליבו של המתחם ניצב בגאון אותו דגם של קטר עליו שר לביא.

הבאתו של הקטר לבאר-שבע על-ידי רכבת ישראל הייתה רצופת מכשולים. עם הפסקת השימוש בקטרים מסוג 70414, הקטר שנותר בארץ נגרט ולא נותר לו זכר. כ-50 שנה אחרי, עם הרעיון להביא את אותו דגם קטר לבאר-שבע, היה צורך בחשיבה יצירתית כיצד זה יעשה. מדוע? כיוון ש-13 קטרים בלבד מהסוג הזה נותרו בעולם, הנגיש ביותר היה בטורקיה. הימים היו שלאחר מבצע המרמרה והבאת הקטר מהטורקים לא היה עניין של מה בכך. רק מבצע חשאי ונחישות רבה מצד העוסקים בדבר הביאו להגעתו של קטר מדגם 70414 לעיר באר-שבע. על מבצע זה דובר רבות בתקשורת המקומית והארצית.

הקטר הונח היכן שבעבר הייתה תחנת הרכבת העות'מאנית בעיר באר-שבע. במקביל, מבני תחנת הרכבת המקוריים, בית מנהל התחנה ובית הנתיבות, שומרו והוסבו למוזיאון אינטראקטיבי ולגלריית אמנות. בנוסף הובאו קרונות נסיעה אותנטיים מהמאה הקודמת. כל אלה התקבצו תחת מתחם אחד ומיוחד- מתחם הקטר 70414, אשר היום לפני ארבע שנים הוא נפתח לראשונה למבקרים בטקס חגיגי.

מאז פתיחתו מתחם הקטר היה שותף לפעילויות שונות לכל המשפחה, פעילויות בחגים ומועדים מיוחדים, מופעים מוזיקליים, פסטיבלים, ערבי גיבוש וימי עיון, הרמות כוסית, טקסים, ימי הולדת ואירועים קהילתיים אשר התקיימו באווירה מיוחדת במינה.

מתחם הקטר מזמין אתכם להתעדכן בפעילויות אשר מתקיימות בו בטלפון: 08-3730362 או בעמוד הפייסבוק של המתחם- "הקטר 70414".

 

אהבתם? שתפו עם החברים שלכם
Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Share on FacebookEmail this to someonePin on Pinterest

 

דילוג לתוכן