הכל מתחיל באנשים: התחום שצובר תאוצה בערים בארץ ובעולם - כיוונים

הכל מתחיל באנשים: התחום שצובר תאוצה בערים בארץ ובעולם


שני העשורים האחרונים על פני כדור הארץ מתאפיינים יותר מכל בשינויים ובפיתוחים טכנולוגיים, אשר השפיעו רבות על תחומי החיים של בני האדם. המרכזי שבהם הוא האינטרנט, המאפשר לנו ללמוד, לחקור, לתקשר ולבצע אין ספור פעולות, המשנות את אורח החיים שהיינו רגילים אליו. לצד יתרונות רבים, ישנם גם לא מעט חסרונות, כשהבולט מבניהם הוא תחושת ההשתלטות של הטכנולוגיה על מגוון פעולות בסיסיות ואנושיות שהופכות לפחות ופחות מקובלות. אולי העיקרית שבהן היא התקשורת הבין-אישית, בין בני האדם, קרובים או רחוקים, בעלי תחומי עניין משותפים וגם כאלו שלא, אשר הידרדרה "בזכות" אמצעי תקשורת חדשים, כמו מכשירי סלולר ורשתות חברתיות.

יחד עם זאת, ניתן להבחין בשנים האחרונות במגמה ברורה וחיובית של קבוצות בכל העולם, אשר זיהו את בעיית התקשורת, והתחילו לחפש דרכים חדשות, ליצור קשרים, להתחבר ולשתף פעולה למען אינטרסים משותפים. התועלת ברורה: לא להישאר לבד, להכיר אנשים בעלי תחומי עניין משותפים, לנהל אורח חיים חברתי-קהילתי, להיות מעורבים ומשפיעים על חיי היומיום. תחום הקהילות הופך להיות נפוץ, נלמד באופן מקצועי, ואף ההתעניינות סביב הנושא ממשיכה להתרחב משנה לשנה.

העיר באר שבע מתאפיינת בריבוי קהילות ותיקות וחדשות של צעירים ומבוגרים, כאשר לצדן מתגבשות מסגרות קהילתיות רבות המלוות באנרגיה ורצון לעשייה. הקהילות הן קבוצות אשר מאוחדות סביב רעיון משותף הבוחרות לחיות בעיר באר שבע, לנהל אורח חיים קהילתי, ולפעול בהתאם לחזון ולרעיונות משותפים המייחדים כל קהילה באשר היא. פעילות המתקיימת במסגרות אלו תורמת לביסוס החוסן והקהילתיות בעיר בשגרה ובחירום. האסטרטגיה העירונית הינה למנף מגמות אלו באמצעות גורם מקצועי המהווה כתובת עירונית לפיתוח והעצמת התארגנויות כגורם מרכזי בפיתוח המרחב העירוני-קהילתי כמנוע צמיחה מרכזי בעת הזו. העירייה וחברת "כיוונים" מובילות תוכנית אסטרטגית עירונית בתחום הקהילות.

כיום מובילה את הנושא עדי פרידמן, מנהלת תחום קהילות. פרידמן, יחד עם כל הגורמים והשותפים פועלים להגשמת החזון העירוני בתחום, שמטרתו לסייע בעידוד ובליווי צמיחה והתרחבות של קהילות בעיר.

כבר היום, מתקיימים שיתופי פעולה רבים יחד עם קהילות שונות בעיר.

בעתיד הקרוב, נראה כי התחום ימשיך לצמוח ולתרום הן ברמה האישית לכל אחד ואחת שייקחו חלק והן ברמה העירונית, על ידי יצירת זיקה לעיר ולתושביה.

שני בכיףשני בכיף

אהבתם? שתפו עם החברים שלכם
Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Share on FacebookEmail this to someonePin on Pinterest

 

דילוג לתוכן