העתיד שייך למבוגרים - כיוונים

העתיד שייך למבוגרים


חישבו רגע על מהי משמעות העבודה בשבילכם – על הביטוי העצמי והעניין שאתם מוצאים בה, על מספר החברים שיש לכם ממקום העבודה, על השעות הארוכות שאתם מבלים בה. אדם הפורש מעבודתו מוצא עצמו ביום בהיר אחד, מנותק מכל אותם דברים שמקיפים את כולנו יום יום, ועליו פתאום לבנות מחדש את סדר יומו, את דרכו החדשה בחיים. אותו פורש צפוי לחוות טלטלות בתחום הכלכלי, כיוון שהכנסתו קטנה משמעותית, כיוון שחלק מהגדרתו העצמית הייתה באמצעות עיסוקו, וחלק גדול מחבריו היו ממקום עבודתו.

היום ברור לנו כי היציאה לגמלאות, הינה אחד האירועים הדרמטיים ביותר שיחווה כל אחד ואחת מאיתנו בחייו. עם זאת, עד היום, לא פותחו (עדיין) שירותים מערכתיים ברמה הארצית, שיעסקו באופן מובהק בצרכים הרבים והמובחנים של אוכלוסיית הפורשים, ואשר יפתחו מערך ליווי המותאם עבורם מקצה לקצה. שירות שיסייע לפורש ולפורשת להפוך את זמן הפרישה להזדמנות הגדולה שהוא טומן בחובו – תקופת חיים חדשה ומשמעותית. תקופה לפיתוח קריירה שנייה, אולי התנדבות משמעותית, אזרחות פעילה, פיתוח אישי, זמן איכות עם המשפחה, ועוד. תוחלת החיים ורמת החיים עולות ברוב המקומות בעולם, על כן ברור כי תקופת הפרישה הינה בעלת פוטנציאל אדיר לכל הדברים הללו. על מנת שתהפוך לכזו באמת, על הפורשים לקבל את הליווי וההכוונה, את הייעוץ והמידע שיסייעו להם לשרטט את דרכם בתקופה חדשה זו.

העתיד שייך למבוגרים

בדיוק לשם כך מוקם בימים אלו בעיר באר שבע, מרכז הכוון חדשני ומתקדם לטובת הפורשים והפורשות. הקמתו הינה פרי יוזמתן של עיריית באר שבע וחברת "כיוונים" ובשיתוף עם גו'ינט – אשל והמשרד לשוויון חברתי. צוות המרכז הינו נבחרת של קואוצ'רים (מאמנים) ומנחי קבוצות ותיקים ומנוסים, אשר תפקידם הוא ללוות את תושבי באר שבע שהגיעו לגיל פרישה, לאורך מסע אישי וקבוצתי. מסע שמטרתו היא לסייע לכל אחד ואחת מהפורשים להגשים את שאיפותיו מתקופת החיים החדשה, ולתת מענה והכוונה בהתאם לצורכיהם הייחודיים. מעבר לליווי אישי וקבוצתי, צוות המרכז ייתן מענה והכוון בכל התחומים המעסיקים את הפורשים בעיר בתחילת דרכם, וכן יהווה מרכז ייחודי אשר ירכז את כלל המידע הרלוונטי והעדכני ביותר עבורם. מגוון התחומים אותם יתכלל צוות המרכז כולל נושאים כמו הכנה לפרישה, עידוד לאורח חיים פעיל ובריא, הכוון לתעסוקה ויזמות, עידוד והכוון להתנדבות משמעותית, סדנאות להכרת המחשב והעולם הדיגיטלי, ומיצוי זכויות. מטרה נוספת ששם לעצמו צוות המרכז הינה העלאת המודעות לפנאי המשמעותי והמגוון שמציעה כיום העיר באר שבע לתושביה בכלל ולבני הגיל השלישי, תוך פיתוח פרויקטים חדשים בתחום.

המרכז החדש הינו כאמור בתהליכי הקמה, ואנו מקווים כי בתוך מספר חודשים נוכל להזמין את הפורשים ואת הפורשות בעיר באר שבע למרכז החדש, לחוות את הסדנאות השונות ואת הפעילויות הייחודיות, עליהן שוקדים אנשי המקצוע בימים אלו ממש.

אם הנכם מעוניינים להצטרף לקהילת המרכז ולקבל מידע קבוע ופרטים נוספים באמצעות ניוזלטר (מידעון אינטרנטי) שלנו, כתבו לנו מייל עם שמכם המלא, מספר הטלפון וכתובת המגורים שלכם, לדואר האלקטרוני goldi.f@kivunim7.co.il

 

 

אהבתם? שתפו עם החברים שלכם
Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Share on FacebookEmail this to someonePin on Pinterest

 

דילוג לתוכן